a Blog page

Briefpapier drukken

Uw briefpapier personaliseren was nog nooit zó simpel en zó voordelig

Of u nu druk bezig bent met de jacht op een nieuwe baan, op zoek bent naar nieuwe klanten voor uw bedrijf, of simpelweg het imago van uw organisatie wil opvijzelen, gepersonaliseerd briefpapier kan uitstekend van pas komen. Zelfs in deze tijden van toenemende digitalisatie, of misschien juíst in deze tijden van toenemende digitalisatie, is een afgedrukte brief een hele goede manier om de aandacht op uw bericht of bedrijf te vestigen. Vergeleken met, bijvoorbeeld, een e-mail is een brief een effectieve manier om te laten zien dat u moeite heeft gedaan voor uw vrienden, klanten, of connecties.

Om deze reden hebben we bij GRdruk.nl door de jaren heen dan ook een uitgebreid aanbod briefpapier samengesteld. Gepersonaliseerd briefpapier blijkt nog altijd een populaire vorm van communicatie- en promotiemateriaal te zijn, voor zowel bedrijven als privépersonen. Met een mooi design kan u ervoor zorgen dat de ontvangers van uw brieven gelijk weten van wie ze een bericht hebben ontvangen en ervoor zorgen dat, bijvoorbeeld, het logo van uw bedrijf overal bovenuit steekt. Dankzij ons simpele ontwerpproces is het ontwerpen van briefpapier, zowel in zwart-wit als in full colour, heel gemakkelijk. Daarnaast zetten we, om u alvast op weg te helpen, in dit artikel enkele tips voor het ontwerpen van briefpapier op een rijtje voor u.

Begin bij het begin

Zoals we al eerder schreven, hoeft het ontwerpen van gepersonaliseerd briefpapier absoluut niet moeilijk te zijn, zeker niet bij GRdruk.nl, maar het is wel belangrijk dat u vanuit de goede basics vertrekt. Daarmee bedoelen we de software die u gebruikt om uw briefpapier te ontwerpen.

Basisprogramma’s als Microsoft Word of Apple Pages worden veel gebruikt en kunnen zonder probleem worden gebruikt voor het creëren van simpele designs. Wanneer het aankomt op meer geavanceerde graphics en minder traditionele ontwerpen, zijn deze programma’s echter vaak niet toereikend.

In zulke gevallen is InDesign van Adobe vaak de aangeraden software. Dit programma wordt over heel de wereld gebruikt door zowel hobbyisten als professionele designers en geeft u veel meer flexibiliteit op het gebied van lay-outs en in het oog springende headers. Het nadeel aan InDesign is dat het vrij prijzig kan zijn om te gebruiken. Gelukkig zijn er ook minder dure alternatieven beschikbaar, zoals Quark Xpress of de verschillende programma’s van Affinity.

Let op de randen

De afgelopen decennia is de printtechnologie voor online drukwerk enorm geëvolueerd, waardoor we u vandaag de dag bij GRdruk.nl met gemak full colour printing van hoge kwaliteit kunnen bieden. Dat komt mooi uit, want of het nu voor professionele of persoonlijke doeleinden is, een full colour design de beste manier om indruk te maken op uw collega’s en relaties. Wat betreft briefpapier wil dat zeggen dat u heel veel kanten op kan met uw ontwerpen.

De header van uw briefpapier is vanzelfsprekend heel belangrijk, maar wanneer u briefpapier gaat personaliseren, kan u nog veel meer dingen doen. Aandacht besteden aan de randen van uw briefpapier is één van die dingen. Door mooie, bescheiden randen toe te voegen, laat u zien dat u tijd en moeite heeft gestoken in uw berichtgeving zonder dat de aandacht wordt afgeleid van het bericht zelf. Dankzij onze full colour opties kan u met de randen van uw briefpapier ontelbare kanten op.

Wees niet bang om creatief te zijn

Het ligt natuurlijk helemaal aan uzelf in hoeverre u uw briefpapier wil personaliseren en op welke manier u dat wil doen, maar het is zeker geen slecht idee om een beetje creativiteit los te laten op uw designs. Dankzij ons full colour briefpapier kan u ontzettend veel verschillende elementen toevoegen aan uw ontwerpen, inclusief vormen en achtergrondafbeeldingen. Zorg er natuurlijk voor dat de achtergronden niet druk worden en niet de aandacht afleiden van uw bericht, maar experimenteer gerust.

Stel, bijvoorbeeld, dat u gepersonaliseerd briefpapier wil bestellen voor de vijftigste verjaardag van uw partner. In zo’n geval kan u ervoor kiezen om in de header van het briefpapier een subtiele roos of een witte duif op te nemen. Wij zorgen er daarna voor dat het drukwerk er perfect uitziet, net als uw zelfgemaakte design.

Briefpapier ontwerpen

Vergeet niet wie uw publiek is

Gepersonaliseerd briefpapier kan van toegevoegde waarde zijn voor een hele rits aan gelegenheden, maar het is bij het ontwerpen ervan wel belangrijk om in gedachten te houden aan wie uw brieven gericht zullen zijn. De effectiviteit van uw design kan namelijk nogal afhangen van de ontvangende partij. Als het, bijvoorbeeld, om aanmaningen of serieuze zakelijke berichten gaat, dan is een uitbundige header met kleurige randen misschien niet het meest aan te raden ontwerp. Een uitnodiging voor een verjaardag met een zwart-wit design en enkel een officiële titel in een klassiek lettertype kan dan weer resulteren in een gebrek aan impact. Vergeet bij het ontwerpen dus niet wie de ontvangers zullen gaan zijn.

Denk aan uw logo

Deze tip klinkt misschien logisch, maar het zou u verbazen hoeveel designs voor professioneel briefpapier wij ontvangen waarop geen logo te zien is. De header van ons briefpapier leent zich echter uitstekend voor het invoegen van het logo van uw bedrijf. U wil ten slotte dat uw brieven opvallen, dat men direct weet wie de afzender is, en dat men uw organisatie onthoudt. Een logo bovenaan uw briefpapier is daarvoor perfect. Ook logo’s in kleuren zijn geen probleem, aangezien u dan gewoon kan kiezen voor het full colour briefpapier van GRdruk.nl.

Ook foto’s zijn mogelijk

Dankzij de moderne technologie die wij gebruiken voor ons online drukwerk en de vakkundige kennis van onze medewerkers kan u het ontwerp van uw briefpapier ook voorzien van een foto. Onthoud daarbij wel dat de foto van hoge kwaliteit moet zijn en dat u het ontwerp van het briefpapier het best kan aanmaken in een meer geavanceerd programma, zoals Adobe InDesign of Affinity Publisher. Op deze manier kan u uw briefpapier voorzien van een mooie en unieke persoonlijke touch.

Briefpapier drukken

Ontwerp een set

Aangezien u al overweegt om uw eigen gepersonaliseerde briefpapier bij ons te bestellen, is het waarschijnlijk niet de eerste keer dat u brieven schrijft en verstuurt. U zal dus ook weten dat een brief zelden zonder een bepaalde opmaak verstuurd wordt, zeker niet wanneer het om een belangrijk bericht gaat. Als u heel tevreden bent met uw eigen design, dan kan u bij GRdruk.nl ook een passende set van aanvullende items voor uw briefpapier.

Wat dacht u, bijvoorbeeld, van een perfect passende full colour enveloppe of een gepersonaliseerde kartonnen enveloppe voor een extraluxe imago? Of een mooie verzendmap met dezelfde kernkleuren als uw briefpapier om een perfecte professionele indruk te maken? Waar u ook naar op zoek bent om uw briefpapier mee te complementeren, bij GRdruk.nl kunnen we u ermee helpen.


Visitekaartjes en hun toegevoegde waarde voor jou en je bedrijf

Het valt niet te ontkennen dat de razendsnelle digitale ontwikkelingen van de laatste decennia onze manieren van zakendoen voor altijd veranderd hebben. Zeker in deze gekke coronatijden zijn mensen meer dan ooit aangewezen op hun online activiteiten en vaardigheden om connecties te maken, relaties op te bouwen en te onderhouden, en om tot overeenkomsten te komen. Zou jij nog zaken kunnen doen zonder email? Zonder een website? Wij ook niet.

Dat wil echter niet zeggen dat er offline helemaal niets meer gebeurd. Integendeel, offline is nog even relevant als vroeger, alleen is het aangevuld door een enorme snel ontwikkelende online industrie. Één van de meeste klassieke vormen van offline promotie en klantenbinding is het standaard visitekaartje. Er zijn nog steeds maar weinig andere promotionele materialen die geschikter zijn voor het maken van een goede eerste indruk op klanten of zakenrelaties dan een mooi visitekaartje.

Aangezien je bij GRdruk.nl terecht kunt voor een heel assortiment aan standaard visitekaartjes gaan we in dit artikel iets dieper in hoe een visitekaartje laten drukken van toegevoegde waarde kan zijn voor jou en je bedrijf of organisatie.

Visitekaartjes voor een goede eerste indruk

We hadden het net al even over de waarde van een mooi ontworpen visitekaartje bij het maken van een goede eerste indruk en dat is ook ons eerste punt in dit lijstje. Het overhandigen van een visitekaartje terwijl je jezelf en je bedrijf voorstelt kan helpen om de beeldvorming naar je hand te zetten. Daarnaast helpt het de ontvangende partijen om te onthouden wie je bent, wat je doet, en voor wie je werkt, zelfs als het niet helemaal uit zichzelf herinneren na jullie ontmoeting. Op deze manier laat je iets handigs en tastbaars achter bij de mensen dat ze kunnen gebruiken om in een later stadium contact met je op te nemen.

Visitekaartjes bestellen

Laat uw kaartjes doorwerken

Het feit dat een mooi standaard visitekaartje een ideale aanvulling op je introductie kan zijn is vrij gekend, maar het gaat vaak nog verder dan dat. Met een visitekaartje laat je namelijk iets achter bij je klanten of zakenrelaties. Ze kunnen dit voor zichzelf gebruiken om opnieuw contact met je op te nemen, maar ze kunnen het ook laten zien of zelfs doorgeven aan andere mensen binnen hun netwerk. Zo worden je visitekaartjes ook een vorm van mond-tot-mond reclame en het is algemeen bekend dat dat één van de meest effectieve vormen van reclame is. Hou er dus rekening mee dat ze ook voor je kunnen doorwerken wanneer je visitekaartjes laat drukken.

Professionals laten visitekaartjes drukken

Het overhandigen van een visitekaartje helpt niet alleen om je relaties iets tastbaars met informatie over jezelf en je organisatie te geven, maar ook om professioneel over te komen. Een mooi standaard visitekaartje is namelijk een bewijs van je toewijding aan je activiteiten en je imago, en dat is vaak positief. Het laat ook zien dat je voorbereid bent en dat je graag een stapje verder wil gaan om het je andere zo makkelijk mogelijk te maken wanneer het gaat om communicatie en het onderhouden van de relatie. Vaak zullen mensen aan het einde van jullie ontmoeting of vergadering zelfs vragen of je een kaartje hebt voor ze. Stel ze dus niet teleur en zorg dat je altijd een kaartje bij de hand hebt om uit te delen, zeker wanneer je zelf een kaartje van de andere partij ontvangt.

Visitekaartjes drukken hoeft helemaal niet duur te zijn

Zoals met veel dingen kan je het ook wat betreft visitekaartjes heel bont maken, maar in principe hoeft een mooi, professioneel visitekaartje helemaal niet duur te zijn. Dat zal je zelf al snel ontdekken wanneer je ons assortiment aan visitekaartjes gaat verkennen. Zeker de standaard visitekaartjes zijn helemaal niet duur en daar komt nog bij dat we ook met regelmaat promoties en kortingsacties op poten zetten voor onze klanten. Hoe meer je de kaartjes wil personaliseren, hoe duurder ze worden, maar je zal zelf zien dat het allemaal reuze meevalt, zeker wanneer je het vergelijkt met andere vormen van (zelf)promotie als, bijvoorbeeld, posters of brochures. In het aanbod van GRdruk.nl vindt je visitekaartjes voor ieder soort budget.

Visitekaartjes zijn ook handig

Dankzij hun kleine formaat zijn visitekaartjes ook heel handig, zowel voor jou om met je mee te dragen als voor mensen om te ontvangen en op te bergen. Daar komt nog bij dat het standaard visitekaartje door de jaren heen zo’n normale en breed verspreide vorm van communicatie geworden, dat de meeste portefeuilles, broekzakken, en zelfs telefoonhoesjes afgestemd zijn op hun (standaard)formaat. In feite heb je met een goed ontworpen visitekaartje dus altijd een directe introductie van jezelf en je bedrijf op zak, klaar om uitgedeeld te worden op ieder moment. Hou dit dus ook in het achterhoofd wanneer je bij het ontwerpen van de kaartjes kan kiezen uit verschillende vormen en formaten.

Niks digitaals

We hadden het eerder al over het gigantisch snelle tempo waarmee onze (zaken)wereld de afgelopen decennia gedigitaliseerd is. Dat heeft natuurlijk ontzettend veel nieuwe mogelijkheden met zich meegebracht, maar het is soms ook wel prettig én effectief om offline een indruk te maken. Dat geldt zeker voor mensen die opgegroeid zijn voor het aanbreken van het digitale tijdperk. In dat opzicht zijn voordelige visitekaartjes een ideale oplossing. Ze hebben geen log-in nodig, je hebt er geen internet voor nodig, en ze lijden niet aan server-problemen. Aan aanvulling op je promotionele package zijn visitekaartjes eigenlijk onmisbaar.

Creatief met visitekaartjes

Visitekaartjes zijn klein, ze zijn handig, en ze zijn simpel. Dat wil echter niet zeggen dat je jouw creativiteit niet de vrije loop kan laten gaan bij het ontwerpen ervan. Met behulp van onze simpele aanleverspecificaties is het een fluitje van een cent om van je visitekaartjes kleine kunstwerkjes te maken die gegarandeerd een blijvende indruk maken. Zo kan je gaan voor verschillend soorten papier, maar ook, bijvoorbeeld, voor kaartjes van hout of metaal, met een luxe reliëf en afgewerkt met gouden accenten. Het is maar een idee. Waar het op neerkomt, is dat je talloze mogelijkheden hebt om je eigen visitekaartjes helemaal te personaliseren.

visitekaartjes drukken

Je hoeft ze niet altijd zelf uit te delen

Over het algemeen vertegenwoordigen visitekaartjes een persoonlijke introductie van je bedrijf of organisatie en jouw rol daarbinnen. Het mooie hieraan is dat je niet per se altijd aanwezig hoeft te zijn om te kunnen profiteren van de kracht van een mooi ontworpen visitekaartjes. Als je, bijvoorbeeld, zelf niet naar een conferentie kan waar je graag bij wilde zijn, dan kan je wat van jouw kaartjes meegeven aan een werknemer. Staat je bedrijf binnenkort op een beurs, maar kan je er zelf niet bij zijn? Geen probleem, laat gewoon wat van je kaartjes bij jullie stand leggen. Op die manier bouw je nog steeds aan je netwerk, zonder dat je zelf aanwezig bent.

Veelzijdigheid troef

In relatie met het voorgaande punt wilde we ook even kort ingaan op de veelzijdigheid van visitekaartjes. Als actief promoter van jezelf en je bedrijf ben je hoogstwaarschijnlijk met regelmaat actief op verschillende evenementen en in verschillende omgevingen, zoals vergaderingen, handelsbeurzen, cocktails, en conferenties. Waar je echter ook bezig bent met het werken aan je professionele netwerk, je visitekaartjes kan je overal mee naar toe nemen en altijd gebruiken om relaties te bouwen. Deze karakteristiek verhoogt de toegevoegde waarde van visitekaartjes aanzienlijk.

Visitekaartjes zijn snel

Één van de inherente aspecten van een visitekaartje is dat het een snelle manier is om jezelf en je bedrijf of organisatie voor te stellen. Bij één-op-één meetings heb je vaak wel wat tijd om jezelf voor te stellen en wat te vertellen over wat je doet, maar op andere momenten is dat geen optie. Denk daarbij, bijvoorbeeld, aan professionele mixers of grote conferenties. Een mooi visitekaartje kan je helpen om in beperkte tijd een goede indruk te maken en de informatie over te brengen die je zelf het belangrijkst acht. Daar komt nog bij dat je door het uitdelen van een kaartje, zoals we al eerder schreven, de andere partij ook gelijk de kans geeft om op een later moment opnieuw contact met je op te nemen.

Visitekaartjes werken

Dit is misschien wel het belangrijkste punt van dit hele lijstje. Visitekaartjes zijn niet voor niets door de decennia heen uitgegroeid tot één van de meest gebruikte vormen van promotie. Alle bovenstaande punten inzake kaartjes zorgen ervoor dat een simpel visitekaartje van enorme toegevoegde waarde kan zijn voor jezelf en je bedrijf, en dat tegen hele betaalbare prijzen. Dankzij de brede selectie van GRdruk.nl en onze overzichtelijke design tool is het nooit makkelijker geweest om kwalitatief hoogstaande visitekaartjes te laten drukken.


Heeft u een vraag?

Contacteer ons