Offline marketing campagnes, 5 tips voor jouw, nummer 4 blijft altijd favoriet!

Offline marketing campagnes, 5 tips voor jouw, nummer 4 blijft altijd favoriet!

Offline marketing tips om van je offline marketing campagne een succes te maken!

 

 

Als je denkt aan manieren om je bedrijf te promoten dan denk je zeker als eerste aan online promotie. Natuurlijk kun je hierdoor de kans krijgen om enorm te groeien, maar dat wil nog niet zeggen dat offline marketing strategieën niet langer werken. Juist omdat de meerderheid kiest voor online promotie kun jij je bedrijfsbekendheid ook buiten de deur brengen. Er zijn immers nog steeds mensen die gewoon zonder telefoon de deur uit gaan, en juist die gewone voorbijgangers kun je treffen met jouw offline marketing. Grdruk.nl kan je bedrijf vele opties bieden wat betreft promotie buiten het beeldscherm. Wij geven alvast de 5 beste offline marketing ideeën.

 

  • Visitekaartjes

Het is makkelijk om een website te vergeten die je voor het eerst hebt bezocht, vaak zoek je iets specifieks en kom je op willekeurige websites terecht om ze vervolgens te vergeten. Als die persoon je visitekaartje heeft dan kan deze persoon ten alle tijden terecht bij jouw gegevens, want die staan er namelijk permanent opgedrukt. Ben je zzp’er in de bouw? Leg je visitekaartje dan in een bouwmarkt! Ben je een nagelstyliste leg je kaartjes bij een kapsalon! Dit zijn maar enkele ideeën maar je snapt vast het punt wel, daarnaast kun je er ook voor kiezen om flyers met meer informatie over jouw bedrijf op te hangen op diverse plekken.

  

  • Brochures & tijdschriften

Ook een leuke mogelijkheid is om je bedrijf bekend te maken in een tijdschrift! Een tijdschriftartikel is geschikt voor enthousiaste lezers die niet gewend zijn aan blogposts. Schrijf een leuk artikel over je bedrijf en vermeldt je bedrijfsadres of je website als extra bron, Zorg ervoor dat je bruikbare inzichten verstrekt die voldoen aan de behoeften van uw specifieke doelgroep. Betrek de lezers vanaf het begin met een meeslepend verhaal waar ze zich gemakkelijk in kunnen herkennen. Ligt je nieuwe bedrijf in een winkelcentrum en wil je meer voetverkeer naar je winkel hebben bespreek de mogelijkheden met je collega´s, maak een plan om samen een brochure of winkel tijdschrift te starten waar welk iets schrijft over zijn of haar bedrijf!

 

  • Sponsor een evenement

Steeds meer ondernemers zien de voordelen van sponsoring in. Wanneer je een evenement sponsort, vergroot je de naamsbekendheid en bouw je je autoriteit op. Aanwezigen of deelnemers zullen zich jouw bedrijf blijven herinneren. Ook kan een sponsoring nieuwe partnerschappen opbouwen, heb je bijvoorbeeld een catering bedrijf en wil je dit uitbreiden bied jezelf aan als sponsor! Zorg dat je naam als sponsor op de flyers en posters komt van het evenement, loop rond in je bedrijfskleding, t shirt met logo en zorg dat je genoeg visitekaartjes op zak hebt!

  • Reclame banner

Deze optie is natuurlijk niet voor iedereen geschikt maar zeker het overwegen waard! Als je online advertenties niet echt resultaat op leveren overweeg dan om reclame banners te gebruiken als je heilige graal. Stel je voor dat precies jouw doelgroepen je reclame banner elke dag zien op weg naar hun werk. Het is bewezen dat herhaalde blootstelling van dit soort advertenties ervoor zorgen dat het in de hoofden van uw potentiële klanten komt te staan. Zeker als je een evenement wilt plannen in de omgeving of als je je restaurant gaat uitbreiden, reclame banners kun je op veel manieren gebruiken voor je offline reclame campagne.

  • Flyers en posters

Een andere manier om meer bekendheid te krijgen is door gedrukte flyers weg te geven. Het printen van flyers lijkt misschien een oude tactiek, maar dat betekent niet dat het geen resultaten oplevert, vooral als je naar een beurs gaat of probeert om wat zichtbaarheid in je omgeving te krijgen. Posters en flyers kun je namelijk overal makkelijk neerleggen, posters kun je vooral ophangen in winkelstraten of supermarkten, zelfs kun je je flyers bij de lokale dorpsdokter neerleggen, als jij denkt dat jouw bedrijf aansluit bij die doelgroep. Als je bijvoorbeeld een medische pedicure bent dan is dit zeker een slimme tactiek om zo offline reclame te maken.

 

Conclusie

Als eigenaar van een bedrijf heb je een tal van mogelijkheden in offline marketing. Niets kan immers persoonlijke interactie en de ervaring van fysieke interactie met een product vervangen.

Haal de beste resultaten uit elke offline marketing door duidelijk te zijn over je doelen. Bij Grdruk.nl zijn de mogelijkheden eindeloos! Wij adviseren je graag en helpen je graag om het beste uit jouw offline campagne te halen! 

Neem vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden.


Heeft u een vraag?

Contacteer ons