Visitekaartjes en hun toegevoegde waarde voor jou en je bedrijf

Visitekaartjes en hun toegevoegde waarde voor jou en je bedrijf

Het valt niet te ontkennen dat de razendsnelle digitale ontwikkelingen van de laatste decennia onze manieren van zakendoen voor altijd veranderd hebben. Zeker in deze gekke coronatijden zijn mensen meer dan ooit aangewezen op hun online activiteiten en vaardigheden om connecties te maken, relaties op te bouwen en te onderhouden, en om tot overeenkomsten te komen. Zou jij nog zaken kunnen doen zonder email? Zonder een website? Wij ook niet.

Dat wil echter niet zeggen dat er offline helemaal niets meer gebeurd. Integendeel, offline is nog even relevant als vroeger, alleen is het aangevuld door een enorme snel ontwikkelende online industrie. Één van de meeste klassieke vormen van offline promotie en klantenbinding is het standaard visitekaartje. Er zijn nog steeds maar weinig andere promotionele materialen die geschikter zijn voor het maken van een goede eerste indruk op klanten of zakenrelaties dan een mooi visitekaartje.

Aangezien je bij GRdruk.nl terecht kunt voor een heel assortiment aan standaard visitekaartjes gaan we in dit artikel iets dieper in hoe een visitekaartje laten drukken van toegevoegde waarde kan zijn voor jou en je bedrijf of organisatie.

Visitekaartjes voor een goede eerste indruk

We hadden het net al even over de waarde van een mooi ontworpen visitekaartje bij het maken van een goede eerste indruk en dat is ook ons eerste punt in dit lijstje. Het overhandigen van een visitekaartje terwijl je jezelf en je bedrijf voorstelt kan helpen om de beeldvorming naar je hand te zetten. Daarnaast helpt het de ontvangende partijen om te onthouden wie je bent, wat je doet, en voor wie je werkt, zelfs als het niet helemaal uit zichzelf herinneren na jullie ontmoeting. Op deze manier laat je iets handigs en tastbaars achter bij de mensen dat ze kunnen gebruiken om in een later stadium contact met je op te nemen.

Visitekaartjes bestellen

Laat uw kaartjes doorwerken

Het feit dat een mooi standaard visitekaartje een ideale aanvulling op je introductie kan zijn is vrij gekend, maar het gaat vaak nog verder dan dat. Met een visitekaartje laat je namelijk iets achter bij je klanten of zakenrelaties. Ze kunnen dit voor zichzelf gebruiken om opnieuw contact met je op te nemen, maar ze kunnen het ook laten zien of zelfs doorgeven aan andere mensen binnen hun netwerk. Zo worden je visitekaartjes ook een vorm van mond-tot-mond reclame en het is algemeen bekend dat dat één van de meest effectieve vormen van reclame is. Hou er dus rekening mee dat ze ook voor je kunnen doorwerken wanneer je visitekaartjes laat drukken.

Professionals laten visitekaartjes drukken

Het overhandigen van een visitekaartje helpt niet alleen om je relaties iets tastbaars met informatie over jezelf en je organisatie te geven, maar ook om professioneel over te komen. Een mooi standaard visitekaartje is namelijk een bewijs van je toewijding aan je activiteiten en je imago, en dat is vaak positief. Het laat ook zien dat je voorbereid bent en dat je graag een stapje verder wil gaan om het je andere zo makkelijk mogelijk te maken wanneer het gaat om communicatie en het onderhouden van de relatie. Vaak zullen mensen aan het einde van jullie ontmoeting of vergadering zelfs vragen of je een kaartje hebt voor ze. Stel ze dus niet teleur en zorg dat je altijd een kaartje bij de hand hebt om uit te delen, zeker wanneer je zelf een kaartje van de andere partij ontvangt.

Visitekaartjes drukken hoeft helemaal niet duur te zijn

Zoals met veel dingen kan je het ook wat betreft visitekaartjes heel bont maken, maar in principe hoeft een mooi, professioneel visitekaartje helemaal niet duur te zijn. Dat zal je zelf al snel ontdekken wanneer je ons assortiment aan visitekaartjes gaat verkennen. Zeker de standaard visitekaartjes zijn helemaal niet duur en daar komt nog bij dat we ook met regelmaat promoties en kortingsacties op poten zetten voor onze klanten. Hoe meer je de kaartjes wil personaliseren, hoe duurder ze worden, maar je zal zelf zien dat het allemaal reuze meevalt, zeker wanneer je het vergelijkt met andere vormen van (zelf)promotie als, bijvoorbeeld, posters of brochures. In het aanbod van GRdruk.nl vindt je visitekaartjes voor ieder soort budget.

Visitekaartjes zijn ook handig

Dankzij hun kleine formaat zijn visitekaartjes ook heel handig, zowel voor jou om met je mee te dragen als voor mensen om te ontvangen en op te bergen. Daar komt nog bij dat het standaard visitekaartje door de jaren heen zo’n normale en breed verspreide vorm van communicatie geworden, dat de meeste portefeuilles, broekzakken, en zelfs telefoonhoesjes afgestemd zijn op hun (standaard)formaat. In feite heb je met een goed ontworpen visitekaartje dus altijd een directe introductie van jezelf en je bedrijf op zak, klaar om uitgedeeld te worden op ieder moment. Hou dit dus ook in het achterhoofd wanneer je bij het ontwerpen van de kaartjes kan kiezen uit verschillende vormen en formaten.

Niks digitaals

We hadden het eerder al over het gigantisch snelle tempo waarmee onze (zaken)wereld de afgelopen decennia gedigitaliseerd is. Dat heeft natuurlijk ontzettend veel nieuwe mogelijkheden met zich meegebracht, maar het is soms ook wel prettig én effectief om offline een indruk te maken. Dat geldt zeker voor mensen die opgegroeid zijn voor het aanbreken van het digitale tijdperk. In dat opzicht zijn voordelige visitekaartjes een ideale oplossing. Ze hebben geen log-in nodig, je hebt er geen internet voor nodig, en ze lijden niet aan server-problemen. Aan aanvulling op je promotionele package zijn visitekaartjes eigenlijk onmisbaar.

Creatief met visitekaartjes

Visitekaartjes zijn klein, ze zijn handig, en ze zijn simpel. Dat wil echter niet zeggen dat je jouw creativiteit niet de vrije loop kan laten gaan bij het ontwerpen ervan. Met behulp van onze simpele aanleverspecificaties is het een fluitje van een cent om van je visitekaartjes kleine kunstwerkjes te maken die gegarandeerd een blijvende indruk maken. Zo kan je gaan voor verschillend soorten papier, maar ook, bijvoorbeeld, voor kaartjes van hout of metaal, met een luxe reliëf en afgewerkt met gouden accenten. Het is maar een idee. Waar het op neerkomt, is dat je talloze mogelijkheden hebt om je eigen visitekaartjes helemaal te personaliseren.

visitekaartjes drukken

 

Je hoeft ze niet altijd zelf uit te delen

Over het algemeen vertegenwoordigen visitekaartjes een persoonlijke introductie van je bedrijf of organisatie en jouw rol daarbinnen. Het mooie hieraan is dat je niet per se altijd aanwezig hoeft te zijn om te kunnen profiteren van de kracht van een mooi ontworpen visitekaartjes. Als je, bijvoorbeeld, zelf niet naar een conferentie kan waar je graag bij wilde zijn, dan kan je wat van jouw kaartjes meegeven aan een werknemer. Staat je bedrijf binnenkort op een beurs, maar kan je er zelf niet bij zijn? Geen probleem, laat gewoon wat van je kaartjes bij jullie stand leggen. Op die manier bouw je nog steeds aan je netwerk, zonder dat je zelf aanwezig bent.

Veelzijdigheid troef

In relatie met het voorgaande punt wilde we ook even kort ingaan op de veelzijdigheid van visitekaartjes. Als actief promoter van jezelf en je bedrijf ben je hoogstwaarschijnlijk met regelmaat actief op verschillende evenementen en in verschillende omgevingen, zoals vergaderingen, handelsbeurzen, cocktails, en conferenties. Waar je echter ook bezig bent met het werken aan je professionele netwerk, je visitekaartjes kan je overal mee naar toe nemen en altijd gebruiken om relaties te bouwen. Deze karakteristiek verhoogt de toegevoegde waarde van visitekaartjes aanzienlijk.

Visitekaartjes zijn snel

Één van de inherente aspecten van een visitekaartje is dat het een snelle manier is om jezelf en je bedrijf of organisatie voor te stellen. Bij één-op-één meetings heb je vaak wel wat tijd om jezelf voor te stellen en wat te vertellen over wat je doet, maar op andere momenten is dat geen optie. Denk daarbij, bijvoorbeeld, aan professionele mixers of grote conferenties. Een mooi visitekaartje kan je helpen om in beperkte tijd een goede indruk te maken en de informatie over te brengen die je zelf het belangrijkst acht. Daar komt nog bij dat je door het uitdelen van een kaartje, zoals we al eerder schreven, de andere partij ook gelijk de kans geeft om op een later moment opnieuw contact met je op te nemen.

Visitekaartjes werken

Dit is misschien wel het belangrijkste punt van dit hele lijstje. Visitekaartjes zijn niet voor niets door de decennia heen uitgegroeid tot één van de meest gebruikte vormen van promotie. Alle bovenstaande punten inzake kaartjes zorgen ervoor dat een simpel visitekaartje van enorme toegevoegde waarde kan zijn voor jezelf en je bedrijf, en dat tegen hele betaalbare prijzen. Dankzij de brede selectie van GRdruk.nl en onze overzichtelijke design tool is het nooit makkelijker geweest om kwalitatief hoogstaande visitekaartjes te laten drukken.

 


Heeft u een vraag?

Contacteer ons